Trapper = Tahe Kayaks Ltd.

Trapper Kanot AB har gått samma väg som Zegul och tillhör numera det estländska Tahe Kayak Ltd.

Trappers Kanots omsättning har halverats de senaste 3 åren, så detta ser ut att vara en bra lösning. Jag hoppas varumärket överlever i ny regi och att de får ett uppsving genom Tahe Kayaks distributionsnätverk och många återförsäljare runt omkring i världen. Sen får tiden utvisa om de kommer med några radikala förändringar i sitt produktsegment.

Om Johan Carlsson
Jag gillar verkligen att paddla! Detta har jag gjort sedan första gången jag satt i en kajak. Paddlingen har dock utvecklats under åren mot mer lekfull paddling med inslag av rockhopping, rollträning och våglek. Sen är det så klart inte det enda som intresserar mig då jag älskar vanlig turpaddling. Men jag tar gärna med mig hjälmen på akterdäck på kajaken om tillfälle ges och det finns kompetenta paddlare med på turen.

Lämna en kommentar