Smart marknadsföring av Näsviken Kajak & Fritid

Jonas Rasmusson som driver Näsviken Kajak & Fritid ville ge oss stockholmsbor möjlighet att bekanta sig med hans butiks utbud inom forspaddling. Problemet är att butiker, generellt sett, är lokalt förankrade rent fysiskt.

Detta löste han genom att låta Näsviken Kajak & Fritid tillhandahålla demo kajaker till en av Sveriges största och mest aktiva forspaddelklubb, Kanotklubben Strömstararna (KKSS), som har sitt klubbhus mitt i centrala Stockholm.
Man vill ju som kund prova, klämma och känna på kajaker och utrustning innan man köper.

Project X 56

De kajaker som forspaddelklubbens närmare 150 medlemmar har möjlighet att prova är en Wavesport Fuse, en riverplay-kajak, samt en Project X 56 som är en ren freestylekajak. Även demopaddlar av fabrikat Aquabound Shred och  Adventure Technology finns till klubbmedlemmarnas förfogande.

Fuse 56

Läs mer om http://www.nasvikenkajak.se

Om någon annan återförsäljare eller importör är intresserad av ett liknande arrangemang kontakta mig på johan@kajakpaddling.nu  eller via sponsring@kkss.se .

Fakta Näsviken:
Näsviken ligger ca 2 mil väster om Hudiksvall.
Invånarantalet är ca 1 050 personer.
På orten finns förskola, skola och affär.
Bra bussförbindelser finns till Hudiksvall och Ljusdal med omnejd.
Näsviken ligger vid en vik i Södra Dellen, nära till bad, skog och natur.
Källa Hudiksvalls kommun

Om Johan Carlsson
Jag gillar verkligen att paddla! Detta har jag gjort sedan första gången jag satt i en kajak. Paddlingen har dock utvecklats under åren mot mer lekfull paddling med inslag av rockhopping, rollträning och våglek. Sen är det så klart inte det enda som intresserar mig då jag älskar vanlig turpaddling. Men jag tar gärna med mig hjälmen på akterdäck på kajaken om tillfälle ges och det finns kompetenta paddlare med på turen.

Lämna en kommentar