Kvarncrossen i Uppsala 10 april!

Snart är det dags för Uppsala Paddlarklubbs årliga evangemanget Kvarncrossen. Tävlingarna kommer  ske mitt i Uppsala centrum Söndagen den 10 april.

Fyrisåns vårflod, kvarnfallets dramatik och en uppsjö av duktiga paddlare kommer göra detta till en spektakulär och sevärd händelse. Tävlingsdisciplinerna kommer vara kanotslalom och kajakcross.

Kvarncrossen 2009. Bilden länkad från UPK. Foto David Hallgren

Kvarncrossen 2009. Bilden länkad från UPK. Foto David Hallgren

Starten kommer ske strax ovanför kvarnfallet vid Gotlandsparken och målgången kommer ske vid dombron.

Tävlingarna är planerade att starta kl 11:00 med kanotslalom. Först kl 13:30 är kajakcrossen planerad att dra igång.

Kajakcrossen ingår i Sverigecupen och är deltävling 2.

Om Johan Carlsson
Jag gillar verkligen att paddla! Detta har jag gjort sedan första gången jag satt i en kajak. Paddlingen har dock utvecklats under åren mot mer lekfull paddling med inslag av rockhopping, rollträning och våglek. Sen är det så klart inte det enda som intresserar mig då jag älskar vanlig turpaddling. Men jag tar gärna med mig hjälmen på akterdäck på kajaken om tillfälle ges och det finns kompetenta paddlare med på turen.

2 Responses to Kvarncrossen i Uppsala 10 april!

  1. Johan Carlsson says:

    Simma? Jag tävlar bara där jag har en sportslig chans, och det har jag inte i detta sammanhanget.
    Jag nöjer mig med att medverka som publik och supporter i år.

  2. KrisKross says:

    Ska du vara med? Klart du ska! Det är superskoj, och det värsta som kan hända är att man får simma inför storpublik ;-)

Lämna en kommentar