Vill ni vill lära er rolla med kajak…

…och bor i Stockholm.

Då kan jag rekommendera min klubb, Kanotklubben Strömstararnas rollkurser på Eriksdalsbadet. Dessa kurser sker under fem tillfällen, med start nu på onsdag. En kurs genomförs i stora inomhusbassängen på Eriksdalsbadet  under två onsdagar mellan kl 20:30-22:00. (Se tider nedan)

Kajaker  och utrustning finns på plats. Vill man ha sin egna havskajak med sig till kursen så går det bra att ta med denna. Prata med någon av de kursansvariga först bara.

Kursen kostar 800 kr om man inte är medlem i klubben.

De inplanerade kursdatumen är

  • 26 okt & 9 nov 2011
  • 23 nov & 7 dec 2011
  • 1 feb & 15 feb 2012
  • 29 feb & 14 mar 2012
  • 28 mar & 11 apr 2012

Anmälan gör man på KKSS hemsida.

Om Johan Carlsson
Jag gillar verkligen att paddla! Detta har jag gjort sedan första gången jag satt i en kajak. Paddlingen har dock utvecklats under åren mot mer lekfull paddling med inslag av rockhopping, rollträning och våglek. Sen är det så klart inte det enda som intresserar mig då jag älskar vanlig turpaddling. Men jag tar gärna med mig hjälmen på akterdäck på kajaken om tillfälle ges och det finns kompetenta paddlare med på turen.

Lämna en kommentar