Brukar du också gömma bilnycken bakom bildäcket?

Keypod key security är en smart pryl om gör att man nu kan låsa fast bilnyckeln i bilen istället för att gömma den bakom framhjulet och hoppas att ingen tjuv skall hitta den.

Keypoden uppfanns av en amerikans surfare som störde sig på att det inte fanns ett säkrare sätt att förvara bilnycklar på när man var ute och surfade i havet. Vatten och elektronik är inte den bästa kombinationen som ni vet.

Även i forspaddlingssammanhang roar man sig med leken ”gömma nyckel”.  Man kör oftast ner en, eller flera, av de bilar man kom med till det ställe där paddelturen tar slut. När man paddlat färdigt kör man sedan tillbaka och hämtar resterande bilar från platsen där man påbörjade paddlingen.

Om man skall fördjupa sig i kvalitén så står säkert inte Keypoden pall mot en rejäl slägga. Sen har jag ingen aning om den rostar eller ej? Men om man hänger den bakom hjulet, i hjulaxeln eller i stötdämparen kan man inte komma åt och slå upp den. Dessutom får man hoppas att tjuvarna sticker och provar lyckan någon annanstans.

Data:
Innermått: 10×6.4×2,6cm.
Yttermått: 20x7x4 cm
Vikt ca 0,5 kg

Pris:
Keypod Key safe finns på flera surfbutiker på Internet för ca 30€ /19 £+ frakt. I Sverige säljs den för 329 kr av smarta saker, som har sin butik på Banérgatan 12 i Stockholm.

Om Johan Carlsson
Jag gillar verkligen att paddla! Detta har jag gjort sedan första gången jag satt i en kajak. Paddlingen har dock utvecklats under åren mot mer lekfull paddling med inslag av rockhopping, rollträning och våglek. Sen är det så klart inte det enda som intresserar mig då jag älskar vanlig turpaddling. Men jag tar gärna med mig hjälmen på akterdäck på kajaken om tillfälle ges och det finns kompetenta paddlare med på turen.

One Response to Brukar du också gömma bilnycken bakom bildäcket?

  1. Tusen tack för tipset till vår sida. En riktigt bra bild på hur man använder KeyPoden har du lyckats ta. Kul att se att våra smarta grejer kommer till användning.
    //Åsa

Lämna en kommentar