Greenland Paddle Piortoq

Min Piortoq, det vill säga en lite smalare paddel är 220 cm och bredden är cirka 80mm. Den väger ca 750-800 gram 

Jag köpte den på Orust Kajak förra våren och hade denna som min standardpaddel hela förra säsongen. Det tog några paddeltag för att komma in tekniken, sen så är det svårt att byta tillbaka till en Europapaddel igen. Dock upplever jag inte att jag får samma acceleration med denna som med min Tybee. Men som tur och rollpaddel är den fantastisk. Sen är den snygg också, inte att förglömma.

Material Western Red Cedar med kantförstärkning av ask. Samma som den andra uppifrån

Om Johan Carlsson
Jag gillar verkligen att paddla! Detta har jag gjort sedan första gången jag satt i en kajak. Paddlingen har dock utvecklats under åren mot mer lekfull paddling med inslag av rockhopping, rollträning och våglek. Sen är det så klart inte det enda som intresserar mig då jag älskar vanlig turpaddling. Men jag tar gärna med mig hjälmen på akterdäck på kajaken om tillfälle ges och det finns kompetenta paddlare med på turen.

One Response to Greenland Paddle Piortoq

  1. Pingback: Min paddelutrustning « kajakpaddling.nu

Lämna en kommentar