Werners Cyprus

Jag testade Werners Cyprus förra helgen och föll som en fura, fast den är i kolfiber.

Det var första gången jag testpaddlade en skumfylld paddel och det var en fantastisk upplevelse. Paddeln riktigt flög upp ur vattnet som en kork i stället för att man lyfter den som man är van vid, kändes lite som en grönlandspaddel. Inte bara det, den har en flytkraft som min grönlandspaddel från den danska tillverkaren GreenlandPaddle också. Om man roar sig med en balancebrace är det helt fantastiskt, samma sak vid rollning.

Paddlen är mycket distingt och har en fantastisk vridstyvhet, i motsats till min Werner Tybee.

Min önskelista fick ytterligare en punkt efter denna testpaddling.

Om Johan Carlsson
Jag gillar verkligen att paddla! Detta har jag gjort sedan första gången jag satt i en kajak. Paddlingen har dock utvecklats under åren mot mer lekfull paddling med inslag av rockhopping, rollträning och våglek. Sen är det så klart inte det enda som intresserar mig då jag älskar vanlig turpaddling. Men jag tar gärna med mig hjälmen på akterdäck på kajaken om tillfälle ges och det finns kompetenta paddlare med på turen.

One Response to Werners Cyprus

  1. Pingback: Min paddelutrustning « kajakpaddling.nu