Kokatat Meridian dry suit

En torrdräkt är fantastisk att ha. Inte nödvändig, men helt klart att föredra om man vill paddla mer lekfullt och när det är kallt i vattnet.

Själv har jag en röd Kokatat Meridian dry suit som jag är mycket nöjd med.

Jag beställde min från USA när dollarkursen var låg. Den var inte heller då billig men jag ville ha just denna modellen och fabrikat. Jag som så många andra faller för reklam och vad andra användare säger på forum och bloggar runt omkring i världen.

Jag har inte ångrat mig en sekund, den är helt grym. Den sitter perfekt om man jämför med min andra torrdräkt jag hade, en Asco Dry Suite.

Ascos torrdräkt var som ett tält runt kroppen och var otymplig med en stel dragkedja om man jämför med Kokatat. Sen kostar Asco mindre än hälften jämfört med Kokatat. Men jag använder min torrdräkt ofta så jag tycker att det var värt att lägga lite extra på en bra torrdräkt.

Torrdräkten är inget nytt påfund som ni ser nedan. Det är bara lite synd att de tagit bort fickan för brandy flaskan:)

Om Johan Carlsson
Jag gillar verkligen att paddla! Detta har jag gjort sedan första gången jag satt i en kajak. Paddlingen har dock utvecklats under åren mot mer lekfull paddling med inslag av rockhopping, rollträning och våglek. Sen är det så klart inte det enda som intresserar mig då jag älskar vanlig turpaddling. Men jag tar gärna med mig hjälmen på akterdäck på kajaken om tillfälle ges och det finns kompetenta paddlare med på turen.

2 Responses to Kokatat Meridian dry suit

  1. Pingback: Sydväst vs. huva « kajakpaddling.nu

  2. Pingback: Min paddelutrustning « kajakpaddling.nu

Lämna en kommentar